Radhusgratäng

Fick detta recept av Radhusfrun så det får helt enkelt kallas för :

Radhusgratäng!

Ta lite champinjoner och skär i skivor eller bitar, hacka lök (det behöver inte vara småsmå bitar) . Stek i smör. Ta några kycklingfileér och skär i bitar & stek, salta och peppra & blanda ner med löken & champinjoner. Häll i en ugnsfast form

Ta creme fraiche och grädde och blanda ner Dijonsenap, vitlök och torkad dragon.  Häll detta över kycklingen och strö över osten, jag blandade även i lite i gratängen så det blev extra ostigt.

Vi körde råris till för att kompensera det feta :-) och en sallad.

Till 4 personer tog vi ungefär så här mycket:

3 kycklingfileer
2 gula lökar
7 champinjoner
1 liten burk creme fraiche
3 msk grädde
4 tsk Dijonsenap
2-3 vitlöksklyftor
Dragon efter smak
Ost efter behag





Kommentarer
Postat av: Radhusfrun

Ser gott ut. Det måste vara en mästerkock som fixat detta recept ;-)

2008-10-18 @ 21:53:55
URL: http://radhusfrun.blogspot.com
Postat av: Ninni

It sure is!!!

2008-10-19 @ 16:42:17
URL: http://ninniskok.blogg.se/
Postat av: Jo

Mmmmmm, det här var gottgott det! Och lätt att laga, kunde till och med ha en grinig son på armen vid vissa moment - me like :-). Allt höll dock på att gå åt hell då jag trodde jag kom ihåg alla mått i huvudet (who am I trying to fool...) så istället för 4 tsk dijon tog jag 4 msk... När jag slevade i senapen så tänkte jag för mig själv att det nog skulle bli starkt... Tur så provsmakade jag innan jag hällde över allt. MY GOD! INTE att rekommendera. Det var bara att börja om och när jag väl fått till det rätt så blev det ju KANONGOTT! Ska ha lite mindre dragon och mer ost nästa gång bara! Men mums va smarrigt! Tack tack mästerkocken och tack Ninni för publicering!



Go kväll!

2008-10-24 @ 19:56:36
Postat av: Ninni

Tackar tackar!!! Kul att det blev bra till slut!!



I morgon hoppas jag testa något ihopjox med en gammel falukorv som elgat i kylen ett tag nu....Får se vad måndagen have in store for me!!!!

2008-10-26 @ 18:44:50
URL: http://ninniskok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0