Fetaost och rödbetsbiffar med ugnsbakade potatisar och morötter

Fetaost och rödbetsbiffar med ugnsbakade potatisar och morötter

400 g blandfärs

1 ägg

1/2 paket fetaost

5 skivor inlagda rödbetor

Smör

Salt

Peppar

1 burk creme fraiche smaksatt med karl johan, timjan och citron

Torkade trattkantareller

Kalvbuljong på flaska

Milda Matextra

Morötter

Potatis

Olivolja

Flingsalt

Honung

Balsamvinäger

Citronolja


Börja med att lägga trattisarna i blöt i ett par timmar om du hinner. Spara vattnet!!!!


Tvätta potatisen & skär i klyftor, skala moroten & skär i bitar. Blanda med oljorna, honung, salt, en skvätt balsamvinäger, timjan & sätt in i 225 grader. Rör då och då & ta ut när du tycker de är bruna nog. Jag gillar mina crunchy!


Blanda färsen med ägg, salt, peppar, smulad fetaost och hackade rödbetor. Forma sex biffar & stek dem i smör. ( de var lite svåra att hålla ihop men är man bara försiktig går det bra)Vispa ur pannan med lite Milda Matextra & häll i creme fraichen & lite av trattkantarellspadet samt en skvätt kalvbuljong , häll på de urkramade trattkantarellerna,  koka ihop & smaka av med salt, mer spad eller vad du vill....Lägg i biffarna & koka gärna lite till under ett lock...


Tada...en rätt trevlig söndagsmiddag!








Alla de goda trattisarna syns inte på bilden för den som skulle äta det gillar inte dem så jag pillade bort dem....& jag fick äta senare så då blev det ingen bild med dem...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0