I stället för förrätt

Efter all julemat & stress var det skönt att stå vid grytera hela dagen i stilla mak & laga "riktig "mat..

Valde att inte ha förrätt så det blev lite olika matiga snax & bubbel innan.

Baconlindade dadlar (behöver väl ingen recept på va?)

Nachos (runda nachos, på med en klick salsa & sedan ost över & in i ugnen...Hannas braiga tips)





Kräftsoppa i shotsglas för att det skulle se litte kul ut...

Här kommer receptet ;

Winettes Kräftsoppa

2 morötter
1 burk kräftost 400 g
1 burk creme fraiche
1 burk kräftstjärtar
2 msk vetemjöl
8 dl vatten
2 st fiskbuljong eler en slurk fiskfond
Svartpeppar & dill

Eftersom jag bara gjorde till små glas halverade jag satsen & det blev kanske 10-12 shotsglas

Riv morötterna & fräs dem i smör. Rör i vetemjölet. Blanda vatten & buljongtärning & häll i, låt puttra i kanske 5 minuter. Tjonga i kräftosten, rör om och i med creme fraichen, puttra lite till. Krydda & servera med kräftstjärtar. Kom i håg att om du har kräftstjärtar i (jag hade inte det för det var sluuut i affären) så får de EJ koka för då blir det segt...)
Kan tänka mig att den funkar finfint i små skålar med vitlöksbröd till som en god men ack så enkel förrätt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0