Begravningslunch

Det känns lite bisarrt att sitta och recensera en restaurang där vi idag åt begravningslunch men jag gör det ändå lixom!! Kändes stört att sitta & ta kort på maten oxå men även det gjorde jag alltså!

Vi var på Fond & det var SUPERNAJS!! Vi var ganska mycket tidigare än vad vi bokat till men det var inga problem, de tog emot oss i den fulla restaurangen utan några sura miner.

På bordet stod en sallad som väl inte var jätteupphetsande & brödet var inte heller något att skriva om men menyn...Flera olika saker att välja på till lunch...I like...även förätter och efterrätter...I like even more!

Till förrätt tog jag Getostterrin med bränt socker, råmarinerad rödbeta samt timjanemulsion. Terrinen var mjuk och gräddig och sagolik med sockret på.....



Till lunch valde de andra Havets Wallenbergare med schalottenlöksglaserade "sugar snaps", skummig kräftsås samt potatispuré. Ger er bara ett foto eftersom jag inte jobbar med fisk men vad jag hörde var det "tummen upp"



Min lunch bestod av Fläskfilé med glaserade, små morötter och lökar, apelsin- och grönpepparsky, potatispuré med smak av färskost. Filén var saftig vilket jag tycker är svårt att få då man ofta får den rätt törr & trist. Jag är en sucker för potatismos så purén föll mig helt i smaken men liiiiiiiiite jag-har-kört-den-i-assistenten-så-det-blev-lim- feeling var det dock.



Efterätt för mig blev en klassisk Crème Caramel . Barndomsmiiinnen!!! 



Några tog Chokladtryffel & den var av mjölkchoklad & mörk choklad tror jag & så något mangogrej till....



Servicen var mycket trevlig. Sådär som den skall vara...man märkte dem inte & när man ville märka dem gjorde man det....


Så hit går jag VÄLDIGT gärna på lunch igen...när någon annan tar notan :-)

Självklart drack vi  champagne & vin till maten men eftersom jag ofta dricker det mesta får ni inget tyck om det ...har ändå glömt vad det var vi drack....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0