Leilas hallon & chokladmarmelad

Låter himla konstigt men så gott det var!! Tror dock att jag kan dra ner på sockret lite till nästa gång.  Men lätt som attan att slänga ihop.

Testade med en god getost & en grönmögelost på Finncrisp...muuums!!!

Till 1 burk (eller flera små som jag gjorde)
 1 l frysta hallon
 9 dl muscovadosocker
 150 g mörk kvalitetschoklad, 70%

Annons:

Gör så här

1. Blanda hallon och muscovadosocker i en kastrull och låt sjuda i cirka 15 minuter. Skumma om det behövs.

2. Ta bort kastrullen från plattan och smält i grovt hackad choklad.

3. Låt marmeladen svalna något och häll sedan upp den i desinficerade glasburkar med lufttäta lock.




Kommentarer
Postat av: Anonym

My God! Hur många burkar behöver man till den där satsen?! Sylt till hela svenska folket - hejja hejja! ;-)



Men den låter ju helt farligt god i alla fall, tänk om man bara hade haft orken att göra den... Men nån dag så piggnar man väl till.



Nu ska jag dregla vidare bland dina smarriga recept!



Kram

2008-12-18 @ 20:20:37
URL: http://jodemstumme.wordpress.com/
Postat av: Jo

My God! Hur många burkar behöver man till den där satsen?! Sylt till hela svenska folket - hejja hejja! ;-)



Men den låter ju helt farligt god i alla fall, tänk om man bara hade haft orken att göra den... Men nån dag så piggnar man väl till.



Nu ska jag dregla vidare bland dina smarriga recept!



Kram

2008-12-18 @ 20:21:13
URL: http://jodemstumme.wordpress.com/
Postat av: Ninni

Men det blev ju bara tre & en halv små burkar....& det e SVINLÄTT! Tyyyp som att koka pasta lixom...kom igen...you can do it;-)

Kram

2008-12-19 @ 08:21:28
Postat av: Jo

Hehe, jo jag kan väl det, men med dina mått så tror jag nog att all choklad i Götet redan är uppköpt... Eller är det bara jag som ser måtten dubbelt så att det ser ut som att man måste ha 150 150 g mörk kvalitetschoklad tex ;-).



Kram

2008-12-19 @ 10:25:43
URL: http://jodemstumme.wordpress.com/
Postat av: Ninni

Men va faan...jag såg det & gick in & ändrade men det funkade inte...grr...,Nu är det förhoppningsvis ändrat...men förstår att du undrade vart all choklad tagit vägen...

Kram

2008-12-19 @ 15:46:38
Postat av: Zandra

Hur länge tror du de håller sig?

2009-08-17 @ 09:58:45
URL: http://jwlz.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0