Hotel Eggers har ej bra service

Tog en snabb bit mat på Hotel Eggers igår...


Det kändes ovälkomnande när man kom in...miljön lixom...Fick en meny snabbt & sedan när vi skulle beställa drinkar fick vi en SÅ smutsig drinklista att jag nästan kräxtes!!

Well well...beställde drinks & sedan mat. Moster tog en klassisk löjromstallrik med tillbehör & jag tog Hotellets cheddargratinerade kantarelltoast på brioche med kryddig korv och zucchini toppad med en sallad på äpple & rostade pinjenötter-


Den var god men mäktigt. Dock tycker jag att de skulle skippa korven som var i...Den smakade surt i sammanhanget....men det var en rejäl macka.


Sedan skulle vi ta tryfflar till efterrätt & efter cirka 20 min hade de ej kommit så vi hintade lite till personalen ...Efter en halvtimma fortfarande inga så då bad jag om notan...Den kom naturligtvis snabbt...med en fråga om vi fortfarande ville ha tryfllarna...Ehhh nej tack lixom! De ursäktade sig & sa att det blivit missförstånd i köket...PLLLLLLEEEASE! Hur lång tid kan det ta att smälla upp tre tryfflar på en tallrik?

Så nej...hit går jag inte igen. Tilläggas kan att när vi kom var det vi & ett bord till...När då tryfflarna beställdes kom det ett konferenssällskap som var hyfsat stort men vad jag ej förstår är att det var ju förbokat & därför får man väl anpassa personal därefterNär jag jobbade som servitris hade jag nog lätt kunnat ta de konferensgästerna själv & sedan var det ju då två personal till att ta resterande två bord. Ja, ni fattar va!



Kommentarer
Postat av: Anjo

Eggers har jag också ett bedrövligt minne av. I somras stod jag 20 minuter i baren utan att få beställa. Kompisen beställde, sen sprang alla 6-7 som jobbade där som yra höns. Det fanns inga glas etc. Till slut fick jag en stor stark i vitvinsglas...



Dit går jag ALDRIG igen

2008-11-26 @ 22:05:43
URL: http://anjocity.wordpress.com
Postat av: Ninni

Deras bar lämnar mycket att önska & ambiancen...woine woine....



Ytterst tveksamt eller kanske mer otroligt om jag gästar stället igen....

2008-11-27 @ 09:00:19
URL: http://ninniskok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0