Middag med tjejorna hos Hanna

Va skönt att bli bjuden på middag när man varken hinner eller orkar att laga mat själv!! I går var vi hemma hos Hanna & då bjöds det på fantastiskt god mat, det var en gör-din-egen-sallad buffe so to speak med en MASSA goda saker:

Ruccola
Machésallad
Blandad sallad
Paprika
Avocado
Röd lök
Kvisttomater
Grillad Kycklingfile (i någon hittepåmarinad som Hanna gjort...GRYMT GOTT!) sen grillades i kanske 15-20 minuter 200 gradig grill kanske..yum!
Parmaskinka (som vi körde i 200 graders ugn i ca 10 minuter så det blev crispigt och gott!!)
Rostade pumpakärnor
Valnötter
Torkade tranbär
Getost
Citronolja
En fin olivolja
Chilisalt









Så det var bara att mixa sin egen sallad & till detta hade Hanna bakat ett GOTT bröd som smakade restaurang (jag brukar BARA gilla nybakat bröd men detta var gjort i går & SÅ gott!! ) Recept kommer! En gudomligt god homous svängde hon ihop oxå (även detta recept kommer) OCH en efterrätt (japp..den kommer oxå)
Fatta gott!!! OCH lätt!



Sedan fick jag en fin påse med små tryfflar för hon tyckte jag behövde det...POUSS! De har jag ej smakat på dock men de ser ljuvliga ut!


Som sagt recept på brödet. homous & efterrätt kommer senare...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0