Pepparkaksmuffins med ädelost

Hittade dessa förra året på Jellons sida & häromdagen bakade jag dem igen..MEN jag gillar rejäl smak på muffinsarna så jag dubblar nästan alltid mängden av kryddorna plus att jag tillsätter lite kardemumma men ni får smaka er fram & se vad ni gillar...

12 stycken

75 gram rumsvarmt smör
2,5 dl strö råsocker
2 ägg
2 dl filmjölk
3 dl vetemjöl
1 msk mald kanel
1 tsk malda kryddnejlikor
1 tsk ingefära
1 tsk bikarbonat
1 paket (125 g) ädelost


Sätt ugnen på 200 grader.

Rör smör & socker pösigt. Tillsätt äggen ett och ett. Rör ner filmjölken. Blanda mjöl, kryddor & bikarbonat och vänd ner i smeten. Fördela i muffinsformar (jag hade amerikanska formar) Skär osten i bitar och tryck ner dem i smeten. Grädda mitt i ugnen i ca 15 minuter. Låt svalna på galler.




Kommentarer
Postat av: Radhusfrun

Hej!



Jag undrar om man har dessa muffinsar som typ tilltugg eller som fikabröd ? Sött eller salt ?



Kram

2008-12-09 @ 09:44:29
URL: http://radhusfrun.blogspot.com
Postat av: Ninni

Jag har dem absolut till fika...de är söta!

Pouss

2008-12-09 @ 11:05:16
URL: http://ninniskok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0