Apelsinost från Falbygden kan användas så här...

Storhandling för söndagens brunch, cheesecake bakning, svinhungrig...middagen måste gå svinnabbt...

Småtärna en  röd lök & en röd paprika.
Häll av en lite burk majs.
Häll av en burk med svarta bönor & kör lite grann med stavmixern men det skall fortfarande vara chunky.
Blanda detta & har du en lite tahini så kan du ta lite sådant.

Ta en tortilla & lägg ett lager apelsinost på. Lägg röra på & sedan ett lager ost igen & lägg på en tortillabröd.
Stek i en ganska varm stekpanna med olja i...När du skall vända den så kan du ta en tallrik till hjälp.

Nästa gång skall jag ta i något mer i "smeten" så det blir lite mer smetigt...det gillar jag...


Kommentarer
Postat av: Tanja

Hej Ninni!



Tack för ditt inlägg på min blogg och visst kommer jag ihåg dig!

Så det blev en kokerska av dig!!KUL

Hoppas allt är bra med dig och bröderna, vad gör Pontus nu för tiden(Polis fortfarande?)

Ha en riktigt skön sommar!

Kram Tanja


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0