Grill Del Mundo ett MÅSTE innan man dör!

Ok, om ni får välja EN restaurangupplevelse innan ni dör så MÅSTE ni välja Grill Del Mundo på Storan!! Inga ord kan förbereda för detta besök, det måste upplevas!!! Skall ej avslöja för mycket för er som inte vet om detta stället men det var svårt att bestämma sig var man skulle sitta ;-)

Personalen var ASTREVLIG!!!!!! Känner att jag faktiskt har haft tur med trevlig personal den sista tiden… Det var svårt att välja mat för det var så mycket som såg gott ut…En annorlunda meny & det uppskattades…i ärlighetens namn så är ju de flesta menyer snarlika men alltså inte denna!

Vi började i alla fall med guacamole & tortillas….Inte den bästa guaccan, det saknades något jag ej kan sätta fingret på men tortillaschipsen var niiiiiica….




Hanna valde till sist  Kolgrillad gnocchis slungat med kantareller, sparris toppad med färsk mynta / hyvlad peccorino. Hon supergillade den men jag tyckte att den var liiite för torr…hade gärna haft något lite ”såsigt” till.



Själv tog jag Lamm Kolgrillade lammracks /kolgrillad sötpotatis / chokladinspirerad rödvinsås. Såsen kom i en liten söt burk & alla smaker på tallriken var asgoda ihop! Om man måste klaga & då kommer detta från en raw- meat-lover så var några av racksen liiite i det ”råaste” laget fast de slank ju ner utan problem ändå



Vi tog bara husets vin men både det vita & det röda var mumma…..Det finns en tequilabar där också men det kan jag inte dricka efter att det var det första jag blev full på in my younger days så därför visiterade jag inte den.

Anyway, alla ord överflödiga mitt råd blir bara GÅ DIT!

STORAN Kungsparken 1 411 36 Göteborg Tel: 031 60 45 90 Bordbokningen är öppen Sönd – torsd kl. 18.00 – 00.00. Fredag kl. 17.00 – 03.00 Lördag kl. 18.00 – 03.00

Kommentarer
Postat av: ingrid

mmmmm....härligt

ksn säga att igår gjorde vi din schalgermat...

det blev kanongott o mycket omtyckt av alla i gänget..

PUSS

2009-02-15 @ 10:08:56
URL: http://www.giraffenpratar.blogs.se
Postat av: Marielle

Hej!

Kul att du såg inlägget på vår blogg :) Jag blev som sagt också kär i stället - hur trevligt som helst :) Tyckte också att husets vin var gott, vi slog oss ner i den lilla trädgården och drack ett glas även efter maten, supermysigt även om det var trångt! Om du går tillbaka så rekommenderar jag kycklingen - mycket god!

Ha det bra! /Marielle

2009-02-19 @ 20:05:29
URL: http://www.the-mungbeans.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0