Middag på Dinner 22

Tyvärr glömde jag kameran…..grrrr!!!

Jag gillar verkligen detta stället. Mysig inredning & trevligt välkomnande.

När vi fick ett bord var det nog bara vi där men det var helt ok. Det blev rätt fullt efter en stund.
Fick först ett skrattanfall när vi skulle beställa dricka för det kändes som om vi ”lekte” vuxna…typiskt Cicci & mig!

Fick in ett GRYMT gott lingonbröd med tryffelsmör till, heaven!!! Sedan var det ett olivbröd men det åt jag inte & ett knäcke men det åt jag inte heller samt en olivtapenade..men jag koncentrerade mig som sagt på tryffeln.
Jag var hungrig som en boaorm (som vanligt) så jag skulle tyyyp beställa allt! 

Cicci började med Löjrom, råraka , rödlök & cremé fraiche . Alltid en hit enligt henne.
 Själv började jag med Råbiff med klassiska tillbehör. Det var fint upplagt med råbiff och rå äggula på toppen samt alla tillbehör (kapris, rödbetor, senap, färskriven pepparrot) i små glas så fick man mixa själv….Underbart gott!!

Hvudrätt för Cicci blev Cajunsotad Tonfisk med Pernodbräserade pilgrimsmusslor och Citrusrisotto. Det var servitören som tyckte att hon skulle ta den när hon inte kunde välja mellan den & Hälleflundran. Enligt Cicci…svingod…

Jag fortsatte med kött…dessutom mitt favvokött… Oxfilé tournedou, spetskålsknyte ,tryffelbearnaise och sveciagratinerad potatisgratäng. Mitt kött blev stekt precis som jag ville ha det & var yummy. Bearnaisesåsen smakade inte så mycket tryffel men var god ändå. Gratängen var lite "al dente" men det gillade jag och det var mycket god smak på den.

Åsså efterrätt…Cicci tog bara en barnglass med chokladsås….Hur upphetsande kan det bli…? Själv tog jag en Cremé brûlee & hjortronglass…Var liiiiiiiiiiite besviken på hjortronglassen då jag tänkt mig att det skulle smaka annorlunda…men brulen var asgod & gjord i en fin form med perfa sockertäcke på.

Servicen var jättebra. Servitören var där men ändå inte….alltså på ett bra sätt. Visade vinflaskan även om jag ”bara” drack husets vin. Vet ej hur toaletterna såg ut eftersom jag inte var där…kardinalfel vid recensioner!!! Det var liiiiiiiiite väl kallt vid vårt bord men hade vi sagt till hade vi säkert blivit flyttade….

Jag går hemskans gärna dit igen…..

Dinner 22
Södra Vägen 22
Göteborg
Tel: 031-81 10 55

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0