Fiskekrogen i Göteborg

Jag är väl inte direkt den personen som skall betygsätta en fiskrestaurang men sedan när håller jag mig till reglerna???

Var på Fiskekrogen i fredags…..

Vi tjejer kom lite efter killarna så de satt redan där inne när vi kom dit. Vi blev sittande en bra stund utan något i glasen & när champagnen kom in så var den inte riktigt kall vilket vi påpekade & fick ett..ja vi vet…ehhhh & därför serverar ni den förstår jag???? Vi pratar lixom inte om någon billig sak här utan en god & expensivo dricka…Anyway, han hällde lite i glasen & sedan sattes den i en ishink…

Kommer ej ihåg vad de andra åt i detalj men spridda kommentarer för Skaldjursplatån-vattnig tyckte någon, god tyckte någon..

Jag tog som förrätt: Carpacciopå kalv från Värsås med bakad organisk anklever, Granny Smith samt sultanrussin & äppelkärnsolja från Blaxta.  Den var god & smakade pistage men lite vattnig....



Jag vågade mig tom på att smaka på TVÅ räkor & de var faktiskt helt ok…dock med rejält aioli på ;-) De smörstekta brödet som brukar vara himelskt gott var inte det denna gången även om de gjorde två försök på detta…well at least they tried…



Nässelsoppan med pocherad sjötungsfilé, primörer & nypotatisserverades med löjrom från Vänern samt confierad äggula som de andra beställde var F A N T A S T I C O enligt dem….

Jag körde på den enda kötträtten de hade; Rosmarinbakad lammsadel med senapsstekta primörer, jordärtskockscréme samt rödvinssky smaksatt med rostad vitlök & den var ok…Har ätit godare kött där förut….



Efterrätten fick bli Ett urval av mogna ostar med kökets tillbehör & där var det en getost som var grymt god….

Vinerna var svingoda & har tyvärr inget namn på dem men det var massor av både vitt & rött i glasen…

Servicen var udda…jag tycker lixom inte att servisen skall stå & peta sig i ögat när hon pratar med oss eller att det skall dröja så långt innan man får något i glasen men det kanske bara är jag som är petig…
De var trevliga & korrekta största delen av middagen även om jag inte kunde sätta fingret på vad det var som var udda…ja mer än peta i ögat då…

Var inte på toaletterna men jag har för mig att det är rätt najsa så jag gissar på att de var det denna gången oxå.

Så tyvärr var inte detta besöket lika bra som det förra jag var på….synd för det är en fin matsal & trevligt ställe……så jag ger det 3 kockmössor av 5

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0