Chocolate Chocolate Chip Drop Cookies


Jag har som vanligt mixtrat lite med receptet men är inte nöjd så nu efterlyser jag det ultimata Chocolate Chip Cookie receptet som kommer ur boken More from Magnolia. Det är det där bageriet där tjejorna i Sex and The City äter söta små cupcakes!

 2,5 dl mjöl
 Ca 1 dl kakao
 ½ tsk bakpulver
 6 msk smör
1 stort ägg
 1 tsk vaniljsocker
 1 liten chokladkaka mörk choklad & 1 liten chokladkaka vit choklad (jag använde de som ligger i bakhyllan kommer ej ihåg märket)

 Det står att alla ingr. skall vara rumsvarma…testade det men vet som sagt inte vad det gör för skillnad.

Blanda mjöl, kakao, bakpulver & salt en bunke & ställ åt sidan. Ta en ny bunke & vispa smör & socker krämigt, cirka 3 minuter med elvisp.
Häll i ägget & vaniljsockret & vispa ordentligt. Tillsätt mjölblandningen & rör & sedan den hackade chokladen.

Följande skall man tydligen göra (men det gjorde inte jag!).

Lägg teskedsstora pluppar på en plåt med bakplåtspapper med mellanrum emellan.
Ställ in i kylen i ca 20 minuter.

Baka i 180 gradig ugn i ca 10-12 minuter & låt dem svalna 5 minuter på plåten & sedan på ett galler.

Jag gjorde två långa korvar & rullade in i plastfolie & in i kylen över natten.

Sedan skar jag små bitar & formade dem & lade på en plåt.

Vad jag vill åt är sådana där klassiska stora  lite platta kakorna som ändå är sega.

VEM HAR DET ULTIMATA RECEPTET??






Kommentarer
Postat av: Jo

Fan nu dreglar jag som en gris... Om de nu kan dregla... Satan vad gott det låter, även om du inte är helt nöjd! Har inget annat bättre recept att bidra med, bara mitt dregel. Kram :-)

2009-03-05 @ 21:27:26
URL: http://jodemstumme.wordpress.com/
Postat av: Ninni

Letade i mina gömmor i går & tror att jag kan ha hittat ett recept till...Skall testa snarast!

2009-03-06 @ 08:02:56
Postat av: Jo

Behöver du en testpanel??? anmäler sig frivilligt

2009-03-06 @ 19:50:02
URL: http://jodemstumme.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0