På Hörnet

På Hörnet

 

Igår åt jag middag med min gode vän Andypandy. När vi kom var det inte mycket folk men när vi lämnade var det väldigt mycket mer folk & trevlig stämning….

 

Vi fick snabbt menyer och till slut blev det som följer:

 

Andypandy tog Eriks Meny (295 kronor)

 

 

Pilgrimsmussel mouseline med havsalger, laxrom och skummig blåmusselsås

Det var väldigt vackert upplägg och får 4,5 i betyg.

 

Lammrostbiff och lammwallenbergare med potatispuré och rödvinssky

Mycket god men lite lam potatispuré så den får 4

 

Chokladbrödpudding med mangosorbet

God annorlunda smak ,men  byt ut mangosorbeten till tex. hallon…den får 4 i betyg

 

 

Jag plockade ihop lite saker från menyn…

 

Chevre Chaud,

God men lixom inget wow direkt…Lite svårt att skära eftersom brödet var så segt (men gott) kanske lite trist upplagt men det var ju smårätter så egentligen skulle de nog inte pyntas…Jag ger en 4:a eftersom jag e en sucker för getost….

 

 

 

Bön & Chorizocassoulet,

 

Denna tog jag för att jag ej brukar ta böngeggor men den var SUPERGOD! Smakade sådär höstigt & gott…5: kockmössor.

 

 

Saltrostad potatis med dipp

 

Mums…tyyyp världens godaste aioli till….Kunde dock varit liiite krispigare potatis men det är en smaksak….4:a

 

Ankleverterrine.

Även denna låg på ett "segt" bröd så svårt att skära men mumma mumma gott….Kanske att man skulle byta ut brödet mot tex. en brioche (som Björns bar har)

4:a kockmössor….

 

Beställde även tryffelsalami (guds gåva till mänskligheten) men den  var tyvärr slut…

 

Till efterrätt blev det Crème Brulee och den var yummy! Lite klent knäckigt täcke & ingen dekoration så 3,5 får den bara men smaken var det inget fel på alls….

 

 

Service var väldigt trevlig och snabb men lite valpig och  i slutet blev den tyvärr lite långsam…men den har verkligen potential !

 

På Hörnet känns lite som en efterapning av Björns bar men inte mig emot eftersom mitt sista besök där inte var det bästa jag varit med om….

 

Jag kommer absolut komma tillbaka till På Hörnet….

 

Betyg blir 4 kockmössor av 5


Kommentarer
Postat av: Anjo

Bravo, men kalla mig inte Andypandy, då blir jag gråtig.

2010-09-29 @ 08:07:37
URL: http://anjocity.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0