Vit tryffel med vit balsamvinäger

Just dessa var beställda rosa så jag färgade kokosen som ni förstår...

Receptet är hittat på Coops hemsida...

Vit tryffel med balsamvinäger

 

ca 50 st

 

tillagningstid 30 minuter + 1 timma i kylskåp

Ingredienser

 1 dl grädde
 400 g vit choklad, i bitar
 50 g smör
 2 msk vit balsamvinäger

-:

 ½ dl kokosflingor


    

Tillagning

Koka upp grädden i en tjockbottnad kastrull. Ta kastrullen från värmen och rör ner choklad, smör och balsamvinäger. Häll massan i en form. Låt stelna i kylskåpet i cirka 1 timma. Forma små kulor av massan med hjälp av en tesked och handen. Rulla eventuellt kulorna i kokosflingor. Förvara kulorna kallt.









Kommentarer
Postat av: Puff

Blev de goda? De ser fasligt granna ut!

2008-12-18 @ 08:34:43
Postat av: Ninni

Inte dumma alls faktiskt...Jag drog i litte mer balsamvinäger för jag tyckte inte att det smakade något till en början...Smeten var vansinnigt klenig men när jag tog ut dem ur kylskåpet i dag var de asbra!! Plus god smak så...Godkända indeed! Funderar nu på hur det skulle smaka med mörk choklad & vanlig balsamvinäger....

2008-12-18 @ 09:24:42
URL: http://ninniskok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0