Inte riktigt som jag tänkte men ungefär Halloweengrön mat eller nåt

HAHAHA...vilken sjuuuk maträtt jag hittade på nyss....Det började med att jag hade en falukorv i kylskåpet som jag var tvungen att tillaga..Men istället för att hålla mig till ett klassiskt korvrecept började hjärnan koka & kom på denna rätt. Jag har gjort den innan men istället för falukorv hade jag knaperstekt bacon..

Kan nästan inte med att lägga upp bilderna för det ser ut som en lönefredagspizza if you know what I mean :-) Men jag bjuder på det...Nobodys perfect!

Halloweengrön mat eller nåt

2 dl gröna ärtor
1 msk citronolja
2 vitlöksklyftor
1, 5 dl sötmandel
1 dl parmesan
2,5 dl matlagningsgrädde
1 tsk flytande kycklingfond
salt
300 gram falukorv eller knaperstekt baon

Lägg ärtor, mandel, olja, parmesan, och vitlök i en matberedare. Mixa till det är en slät massa. Tillsätt grädde, fond & salt & mixa igen. Under tiden steker du falukorv i små bitar...Häll på den gröna massan & låt puttra en stund...Servera med pasta!
Sött & salt på en gång (som Anders Lundin brukar sjunga) Udda smak..lixom gottäckligt....
Tar du bacon istället steker du baconet först , häller av fettet & diskar ur pannan innan du häller i det gröna....





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0