Melodifestivalsmat

Detta e perfekt melodifestivalsmat tycker jag. Liknar kanske min "hatmat" tacos...men jag VÄGRAR att kalla detta det. Som vanligt var det Hanna som tipsade mig om detta men jag har plockat bort en del moment.

Ta ett paket nötfärs & stek i smör eller olja. Ner med ett kuvert tacokrydda.
Klena ut ett paket Philadelphiaost i en ugnssäker form & lägg köttfärsen ovanpå...toppa med massor av ost...
In i ugnen sisådär en 200 grader tills osten blir brun...eller kör grill den sista stunden..

Detta serverades med salsa,  nachos, gräddfil & guacamole....





De fina turkosa skålarna kommer från LL form & Lera & ni ser den fiiiina feststämmningen med serpentiner va? HAHAHAHAHA!

Igår gjorde vi en enkel guacca..så här...

1,5 avocado (köpte de VÄRDELÖSA som skall vara färdiga i en liten ask....NÄVER...de e ALLTID dåliga!! Köp ej!)
1 tomat
1/2 lök
1 vitlöksklyfta
lite salt

Allt detta mixades med stavmixern & sedan var det färdigt....

Vad tror ni det blev för efterrätt???

MARÄNGSVISS...

Gjorde en enkel god chokladsås....

Blanda 1 dl vatten med 1 dl kakao & 1 dl socker...Koka upp...färdigt!!

Vavade glass, maränger, grädde, bananer & chokladsås...mumma



JA;! Vi blev kräxmätta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0