Restaurant Meet

På sommaren blir man lat…eller i alla fall jag så då är det bra att det finns så mycket najsa restauranger att besöka.

 Igår blev det Meet på Geijersgatan tillsammans med familjen G minus barnet.

 Vi gick in för att titta på menyn & tyckte snabbt att den verkar bra så vi slog oss ner vid ett bra bord på uteserveringen.

Urtrevlig servitris som var bara så där bra lixom. Servicen var väldigt bra hela kvällen.

Först fick vi en brödkorg med ett FANTASTISKT gott fruktbröd (jag som egentligen inte äter sådant nu insåg att även idag måste jag göra ett undantag) surdegsbaguette & en annan sort.
Till detta fick man någon gucka som var god….



Vi tog två förrätter & delade på:

Vit & Grön sparris, lättgrillad parmaskinka, ljummen hasselnötsvinegrette samt inlagda smålökar.



Hmm…den var ok…skinkan var ALLDELES för salt så det tog bort det mesta av smaken tyckte vi.

 Den andra förrätten var däremot en vinnare…men det är klart, satsar man på säkra kort så…

Honungsgratinerad getost med pecannötter, liten sallad & balsamicoreduktion.



Stor härlig bit av ost …yummy say no more!

Varmrätten blev naturligtvis kött. (Nästa gång skall vi testa Kobe :-) )

Jag valde en 200 grams oxfilé & de andra testade Texas Entrecoten.

 Till kötträtterna får man välja två tillbehör från kategorierna potatis/ris, sallad & såser.

Till min oxfilé blev det potatisgratäng med vitlök & såklart bearnaise.



Köttet var SUPER!


Potatisgratängen kom in i en liten ministekpanna & var mycket god & bearnaisen smarrig. Den smakade mycket dragon vilket jag diggar.
Testade risotton också & smaken var god men jag föredrar en risotto hyfsat rinnig så denna var lite torr.

Till detta drack vi ett väldigt gott rödvin från…hmm…var det Italien???

Som vanligt när TG & jag äter ute & ser crème brulé- på menyn har vi svårt att avstå från detta så vi tog varsin Lakrits Brulé- med liten citrussallad. Väldigt liten var den & jag måste nog säga att min lakrits brulé- är godare :-)



 MEN….Meet får faktiskt 4,5 kockmössor av 5 av mig…..

Det enda minuset jag kom på & det var egentligen ingen biggie var att den lilla påsen som brödet kom i var lite ofräsch…smutsich kan man säga… Men supertrevlig service, lagom väntan på maten, trevlig lokal & supplies supplies….jag glömde igen att check out the bathroom….

Tack Meet! I will be back!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0