Lär köket på Avalon vad en Wallenbergare är!

Åt lunch med Nina idag & vi skulle ta lite vardagslyx & gick till Avalon.

För det första var personalen inte speciellt alerta…vi stod vid dörren en stund & servitörer gick förbi utan att säga något…
Fick till slut ett bord vid baren men det var ok…

Ser till min glädje att de har klassisk Wallenbergare på menyn…det tog ju jag såklart…
Maten kom in innan sallad, smör bröd & dricka dukats fram fast det löste ett par snabba servitörer snabbt.

Wallenbergaren kom in fint upplagd som sig bör med skirat smör, gröna ärtor, lingon & potatispuré men när vi skar i den….WHAT THE HELL? Det såg ut som pressat kött som sedan satts ihop igen….som en dålig dålig variant av de sämsta köpe köttbullar du kan tänka dig….

Tyvärr orkade inte jag klaga men Nina frågade när de dukade av hur de egentligen hade tillagat denna så kallade Wallenbergare? Ja, det är ju väldigt mycket grädde i så de blir ju kompakta svarar hovmästaren…

HELLO; En Wallenbergare skall vara FLUFFIG & det blir den av grädden & äggulor etc…

Nej, 115 spänn för detta PLUS 30 spänn för en Ramlösa till betraktar jag faktiskt som ett smärre rån..

Jag tror INTE att Avalon kommer att få se mig mera….& inte de jag kan sprida detta till heller….

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0