Nu vet jag vad jag skall göra när jag får en matpåse

Fick en matpåse av mina kompisar som skulle resa bort. I den var det ju mycket nyttiga saker som aldrig brukar komma in i mitt hem så då fick jag tänka till en stund & kom på detta:


1 burk canelli bönor

2 vitlöks klyftor

Nästan 1 msk tahini

Olivolja

Citron eller en skvätt citronolja


Skölj bönorna & lägg i en mixer. I med vitlök och tahini, mix. Späd sedan med olivolja tills den har konsistensen du vill ha.


Egentligen skall man ha kikärtor men detta smakade ju likadant så varför inte?


Resten har jag inga mått på..


Jag skar rödkål tunt & stekte en stund i smör. Kokade lite färsk broccoli i små buketter. Detta lade jag i en skål. Tog fikon (inte färska) & skar i små bitar. Hällde i lite ruccola.

Sedan stekte jag lite cashewnötter i smör & efter en stund hällde jag på lite socker & stekte lite till. Lät dem svalna något och sedan åkte de också ner i salladen.


Till detta hade jag mini mozzarella, coctailtomater, avokado och färsk basilika som jag strödde på lite flingsalt & balsamicosirap. Detta låg för sig själv först men jag blandade ner det i den stora salladen och det mums.


Så stekte jag en tortilla & lade på böntjofräset & rullade till små strutar. Käckt va ; -)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0