Dim sum i London

Något av de saker jag gillar bäst är Dimsum & Peking anka...Jag skulle kunna åka till London & äta detta & sedan åka hem igen...

Vi skulle ha gått till Royal China som har de bästa dimsumen jag vet men vi visste att det skulle vara galen kö...Man kan ej boka bord så när man kommer dit knör man sig fram till disken & får en nummerlapp & sedan får man vänta på sin tur....det brukar vara SMOCKFULLT på helgerna så ni är varnade men det är SÅ värt det....Nu orkade vi inte vänta för vi skakade av hunger så vi gick till ett ställe som låg rätt nära som heter Ping Pong
Underbar mat & vi drack någon ananasdrink som var ljuvlig!!

Det jag rekomenderar är:

Char sui bun
Honey barbecue pork in a fluffy white bun



Crispy hoi sin duck spring roll
Shredded duck with cucumber and spring onion wrapped in wheat flour pastry, served with hoi sin sauce

Satay chicken spring roll
Chicken breast cooked with satay sauce and pineapple wrapped in spring roll pastry



Roast pork puff

Honey roast pork and caramelised onions in flaky puff pastry

Pineapple, coconut and lime Exotic blend of pineapple juice,
coconut purée and fresh lime

 

Så är ni i London skulle jag skarpt rekomenderar dessa ställen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0