En sorts cheesecake

Bakade på jobbet (så därför ser den lite bar & trist ut eftersom jag inte hade något att dekorera den med)

Men rekommenderar denna kakan....Supergod och jättelätt!! Kan tänka mig att den blir god till sommaren med färska bär....Känner även att den lätt kan bli offer för ett eller annat smakexperiment...

3 dl vetemjöl

2 msk strösocker
125 g smör
1 äggula

Fyllning:
3 ägg
1 liten burk  Kesella Vanilj
1 dl strösocker
1 liten burk crème fraiche
1/2 dl vetemjöl
2 tsk vaniljsocker
rivet skal och pressad saft av 1 citron

Hacka ihop mjöl, socker och smör till en grynig massa. Tillsätt äggulan och arbeta ihop till en deg. Tryck ut i en form med löstagbar kant, ca 24 cm i diameter. Låt vila i kylen ca 30 min.

Sätt ugnen på 200°.

Vispa ihop äggen och rör i resten av ingredienserna till fyllningen. Häll i pajformen. Grädda i mitten av ugnen 30 – 35 min.

Låt kakan kallna och servera den i bitar eller rutor.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0